یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ |۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 11, 2024
زرر

حوزه /رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه گفت: خوشبختانه ظرفیت های زیادی  در حوزه در پاسخ به شبهات وجود دارد ولی باید تلاش شود در قالب یک جبهه  منسجم، هم افزا و با حذف زوائد و کارهای موازی انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام پور امینی در مراسم افتتاحیه سومین دوره سه روزه «آرایش تهاجمی در مواجهه با شبهه » که با حضور عضو خبرگان رهبری، نماینده ولی فقیه در کاشان، سرپرست و معاونین حوزه علمیه کاشان در مدرسه ولی عصر قمصر(عج) برگزار شد، ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی با بیان اینکه معاون پژوهش مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه بیش ۲۳ سال است که تاسیس شده گفت: در مدیریت آیت الله اعرافی جدیت خاصی برای اثر بخشی حضور موثر و فعال در همه عرصه ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه مرکز مطالعات حوزه علمه کشور در چهار حوزه فعالیت می کند گفت: این مرکز در بخش پژوهش علاوه بر انتشار بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب و سه نشریه و سه زمینه با هفت ظرفیت گروه علمی و میزهای تخصصی و هم افزایی، ۲۲ مرکز تخصصی قم که بخشی از عملکرد آن مربوط شبهات است نیز فعالیت می کند.

رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه این طرح برای اولین بار در کاشان آغازَ شد گفت: بنا داریم این طرح را تا پایان سال در ۱۵ استان دیگر کشور توسعه بدهیم.

وی به اهتمام اساتید در این دوره در طراحی سرفصل ها ، عناوین و چینش اساتید اشاره کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم بعد از این دوره یک جبهه فعال، اندیشمند، موثر و حاضر در صحنه را داشته باشیم.

حجت الاسلام پور امینی به تاکیدی که مقام معظم رهبری در چند مناسبت، خصوصا سال گذشته به مبلغین داشتند اشاره کرد و افزود: معظم له فرمودند همواره منتظر نباشید هیچ شبهه ای بیاید که نتوانید پاسخ بدهید.

وی تصریح کرد: خوشبختانه ظرفیت های زیادی در حوزه در پاسخ به شبهات وجود دارد ولی باید تلاش شود در قالب یک جبهه منسجم، هم افزا و با حذف زوائد و کارهای موازی انجام شود.

رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه امتیاز این دوره ضمن تاکید بر روش شناسی، تاکید بر آرایش تهاجمی در مواجهه با شبهه نیز می باشد خاطرنشان کرد: یکی از رسالت های طلبه ها تبیین عقاید ایمانی،پاسخگویی عقلانی و مبتنی بر منابع به شبهات و در کنار آن انتقاد می باشد.

شایان ذکر است: به همت معاونت پژوهش مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه و همکاری مرکز مدیریت حوزه علمیه کاشان سومین دوره سه روزه «آرایش تهاجمی در مواجهه با شبهه » از پنج شنبه تا شنبه با حضور بیش از ۸۰ طلبه فاضل سطح سه و چهار حوزه در ۴ کارگاه تخصصی، زن و خانواده، معنویت سکولار و حکمرانی با حضور اساتید شاخص و توانمند در مدرسه علمیه ولی عصر(عج) قمصر پایتخت گل و گلاب ایران در حال برگزاری است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha